julho, 2021

05jul5:00 pm8:00 pmGames, Culture & SocietyEscola de Verão NOVA FCSH5:00 pm - 8:00 pm NOVA FCSH, Colégio Almada Negreiros, sala a anunciar, Campus de Campolide da NOVA — 1099-085 LisboaTipologia do Evento:Curso

Detalhe do cartaz do curso

Curso integrado na edição 2021 da Escola de Verão da NOVA FCSH, onde se pretende explorar problemas da sociedade actual através dos jogos e da sua história.

Games, Culture & Society

Docente: André Nóvoa

Datas e Horários: 5 a 9 de Julho | das 17h00 às 20h00

Duração: 15h

Modalidade: presencial

Objectivos:

Games, Society & Culture is a 15-hour intensive course, addressed to undergraduates, graduate students and the general public alike. It is theory-light and debate-oriented, tackling prevalent issues of today’s society through a very popular practice: gaming. The course offers an iteration through the history of games from Ancient times to Modernity, and an exploration of contemporary themes through the lenses of gaming. Games are taken in a broad sense from board-games and traditional games to card games, roleplay and even video-games. The themes addressed throughout the course include nationalism, colonialism, gender, religion and neo-liberalism.

Programa:

1. What is a game? The history of games