maio, 2019

07mai10:00 am8:00 pmXornada Internacional de MuseoloxíaUsos do pasado: memoria, patrimonio, museoloxía e construción da democracia10:00 am - 8:00 pm Museo do Pobo GalegoTipologia do Evento:Jornadas

Imagem ilustrativa da Xornada Internacional de Museoloxía

Jornada promovida pela linha temática Usos do Passado: Memória e Património Cultural, em conjunto com parceiros galegos, sobre os usos da memória nos museus e na construção de sociedades democráticas.

Xornada Internacional de Museoloxía
Usos do pasado: memoria, patrimonio, museoloxía e construción da democracia

Esta xornada internacional, que leva por título “Usos do pasado: memoria, patrimonio, museoloxía e construción da democracia”, terá lugar o vindeiro 7 de maio, mes no que se celebran o Día Internacional dos Museos e o Día das Letras Galegas, dedicado este ano a don Antonio Fraguas, fundador e director do Museo do Pobo Galego.

Esta actividade, co-organizada entre o Museo do Pobo, a Universidade Nova de Lisboa, a Universidade de Santiago de Compostela e o Instituto de Ciencias del Patrimonio-CSIC, traerá a Santiago de Compostela a numerosos representantes da Museoloxía Social de Portugal e Galicia. Neste encontro falaráse sobre os usos da memoria nos museo á hora de construír sociedades democráticas, na práctica dunha museoloxía para a comunidade e con perspectiva de xénero.

Participarán nestas xornadas as súas coordinadoras, Paula Godinho, antropóloga e docente da Univerdidade Nova de Lisboa, e Ana Estévez Lavandeira, museóloga e responsable do Departamento de Educación e Acción Cultural do Museo do Pobo Galego. Tamén intervirán Lourenzo Fernández Prieto, profesor da USC; Rui Pereira, do Instituto de História Contemporânea da Universidade NOVA; Luís Farinha, do Museu da Resistencia e Liberdade do Aljube (Lisboa); Cristina Sánchez-Carretero, presidenta de AGANTRO (Asociación Galega de Antopoloxía) e técnico do INCIPIT-CSIC; Esperanza Gigirey Liste, directora do Museo das Peregrinacións e de Santiago; Covadonga López de Prado Nistal, directora do Museo Massó de Bueu; Angela Luzia, do Museu da Cidade de Almada; Lupe Jimenez, do departamento de Filosofia da USC e do INCIPIT-CSIC; Nieves Herrero, do departamento de Filosofia da USC e Maria Miguel Cardoso, do Museu do Trabalho Michel Giacometti de Setúbal.

Por último, dentro do marco desta actividade e en colaboración coa Mostra Internacional de Cinema Etnográfico do Museo do Pobo Galego, terá lugar a proxección da película Raiva, de Sergio Tréfaut. Unha ficción baseada na novela Seara de vento de Manuel da Fonseca, un clássico do neo-realismo portugués sobre a pobreza, a opresión e as injustizas sociais que se inspirou nun evento verídico acontecido en Beja (Alentejo), en 1930. O filme que se estreou no ano 2018, pechou o IndieLisboa, foi presentado em diferentes certames internacionais e entrou no circuito comercial portugues con moi boa acollida de público e crítica, vai ser exhibido por primeira vez no estado español.

Inscrição gratuita mas obrigatória: servizosdeac@museodopobo.gal

10h00 MESA REDONDA
Usos da Memoria e construcción de sociedades democráticas.

Lourenzo Fernández Prieto, profesor da USC e membro do Proxecto Nomes e Voces.
Rui Pereira, do Departamento de Antropologia e Instituto de História Contemporânea, NOVA-FCSH.
Luís Farinha, do Museu do Aljube e do Instituto de História Contemporânea, NOVA-FCSH.
Cristina Sánchez-Carretero, presidenta de AGANTRO e membro do INCIPIT-CSIC.

11h30 PAUSA

12h00 MESA REDONDA
Usos da memoria na museoloxía social e comunitaria.
Modera: Esperanza Gigirey, directora do Museo das Peregrinacións e membro do Consello Galego de Museos.

Covadonga López de Prado Nistal, directora do Museo Massó de Bueu.
Ana Estévez, responsable do DEAC do Museo do Pobo Galego.
Angela Luzia, do Museu da Cidade da Almada.

14h00 XANTAR

16h00 MESA REDONDA
Usos da memoria. Patrimonios, antipatrimonios e feminismos.
Modera: Paula Godinho, departamento de Antropologia e Instituto de História Contemporânea, NOVA-FCSH.

Lupe Jimenez, do Departamento de Filosofía da USC e do INCIPIT-CSIC.
Nieves Herrero, do Departamento de Filosofía da USC.
Maria Miguel Cardoso, do Museu do Trabalho Michel Giacometti en Setúbal.

17h30 Visita ao Museo do Pobo Galego.

20h00 Proxección de Raiva de Sérgio Tréfaut (Portugal, 2018, 84’)

(Terça-feira) 10:00 am - 8:00 pm

Museo do Pobo Galego

Instituto de História Contemporânea — NOVA FCSH, Museo do Pobo Galego, Universidade de Santiago de Compostela e Instituto de Ciencias del Patrimonio — CSIC